Houbový guláš s těstovinami

0
34

Sbírání hub je prý pro Čechy velmi tradiční. Troufám si říct, že důvodem jsou chudé socialistické i dřívější časy a potřeba obstarat si potravu, kde se dá. Třeba ve Skotsku rostly hřiby jen tak v parku. Vyrostly a odumřely, nikdo je nepřišel sklidit.


Ve středověku se prý houbám říkalo maso chudých a byly jich plné trhy. Houby jsou výborné a velmi zdravé. Obsahují velké množství vitamínu B, vlákniny, selenu a draslíku. Podporují imunitní systém, působí jako antioxidanty a snižují hladinu cholesterolu v krvi. 

 

Tak vyrazte do lesa, dýchejte borovicové silice a doma si připravte houby po vegansku.

 

Recept

  • cca 500 g libovolných jedlých hub, které nasbíráte, čím víc, tím líp
  • rostlinný olej/tuk
  • koření
  • libovolná mouka na zahuštění
  • 500 g libovolných těstovin

 

Postup

 

  • houby omyjte, okrájejte a nakrájejte 
  • do hrnce dejte rozehřát zvolený tuk (použila jsem kokosový olej) a v něm na mírném ohni smažte koření vhodné na houby
  • tradiční houbové koření: bobkový list, kmín, sladká paprika, majoránka, petrželová nať, sušený česnek. V tomto receptu jsem experimentovala a přidala jsem ještě libeček, pepř, řecké seno a mletý zázvor.
  • přidejte nakrájený česnek, cibuli, smažte
  • po chvíli přihoďte houby, smažte
  • posypte moukou a smažte. Pokud je jídlo moc suché, podlijte horkou vodou
  • vše zalijte dvěma litry horké vody
  • přiveďte k varu
  • přisypte těstoviny (zvolila jsem kolínka) a sůl
  • vařit asi 8 minut a nechat pod pokličkou dojít
  • na talíři dochuťte sojovou omáčkou bez cukru a glutamátu. Vybírejte ty s vysokým podílem sójových bobů, cca 25 %.