Mnoho lidí považuje CBD za užitečný nástroj při léčbě poruch spánku, jako je nespavost, nedostatečný spánek a syndrom neklidných nohou. Poruchy spánku jsou změny způsobů spánku nebo návyků, které negativně ovlivňují zdraví.

Poruchy spánku jsou překvapivě časté a třeba ve Spojených státech postihují 50–70 milionů dospělých. Většina lékařů bohužel předepisuje spíše léky na potírání poruch spánku, než aby se snažili o zvládnutí poruchy přirozenou cestou. Při dlouhodobém užívání přípravků, jako jsou prášky na spaní a léky na alergie/nachlazení, se vytvářejí nezdravé návyky a také vyvolávají negativní vedlejší účinky. Vaše tělo si vyvíjí psychickou závislost na sedativní drogy, jako je Ambien a Lunesta, a jejich užití ve vás v dopoledních hodinách často zanechá pocit vratkých nohou, a to i po celých 8 hodinách spánku. Dobrou zprávou je, že přírodní léčiva odvozená z rostlin, jako je CBD, pomohla tisícům uživatelů vyloučit farmaceutické přípravky na spaní. Vedle změn v životním stylu, které napomáhají lepšímu nočnímu spánku, užití CBD oleje před spaním vám pomůže dosáhnout klidného nočního spánku – přirozeně.

Představte si, že se ráno probudíte odpočatí a plní energie – žádná zbytečná zbytková malátnost nebo nesoustředěnost. Abychom pochopili, jak CBD pomáhá modulovat spánek, obrátili jsme se na řadu lékařských studií, které byly provedeny za posledních deset let. Tyto studie hodnotily zdravotní účinnost CBD při léčbě těch, kteří trpí různými typy poruch spánku. Výsledky studií se zabýváme níže.

Zajímavostí ohledně CBD a spánku je to, že v malých až středně velkých dávkách je CBD mírně povzbudivé – stimuluje stejné receptory jako kofein. Nicméně někteří z pacientů s nespavostí hlásili, že konzumace CBD oleje (ve formě tinktury nebo extraktu) několik hodin před spaním vede ke skvělému nočnímu spánku. Tak proč jsou neoficiální výsledky v rozporu s hlášenými lékařskými studiemi?

Pro začátečníky – výzkum konopí a spánku je v plenkách a zatím přinesl smíšené výsledky. Ale je v tom mnohem víc než jen to. Příčinou mnoha poruch spánku je ve skutečnosti další problém, jako je úzkost, stres, PTSD nebo chronická bolest – a CBD pomáhá všechny tyto stavy zvládat. Zatímco CBD nemusí být inherentně sedativní, bojuje proti základnímu stavu, který je příčinou mnoha poruch spánku.

Výsledky studií:

Studie z roku 2016 hodnotila účinky CBD na 10letou dívku s pediatrickou úzkostí a posttraumatickou stresovou poruchou. „Farmaceutické léky poskytly částečnou úlevu, ale výsledky nebyly dlouhodobé a dostavily se závažné vedlejší účinky. Studie s CBD olejem vedla k setrvalému poklesu u úzkosti a stálému zlepšení kvality a kvantity spánku pacienta. CBD olej, stále oblíbenější léčba u problémů s úzkostí a spánkem, je zdokumentován jako účinná alternativa k oficiálním lékům. Tato případová studie u mladé dívky s posttraumatickou stresovou poruchou poskytuje klinická data, která podporují používání CBD oleje jako bezpečné léčby pro snížení úzkosti a zlepšení spánku.“

Více informací si můžete přečíst na stránce:: https://www.ncbi.nlm.nih.gov

V roce 2017 vzájemné hodnocení stávajících studií týkajících se kanabinoidů a spánku dospělo k závěru, že „CBD může být slibnou cestou pro pacienty trpící poruchou spánku REM a [potlačovat] nadměrnou denní ospalost…“

Více informací si můžete přečíst na stránce: https://link.springer.com

Doporučený režim užívání CBD pro léčbu spánkových poruch

Při stanovování režimu užívání CBD pro jakýkoli typ nemoci a obtíží (jako je spánková porucha) je důležité si uvědomit, že CBD by mělo být pro dosažení maximální účinnosti užíváno pravidelně. Také je vhodné pochopit, zda je stav jako úzkost, PTSD nebo bolest tou základní příčinou spánkové poruchy. Doporučený režim se bude lehce lišit také podle toho, jakým typem spánkové poruchy trpíte – tzn. ti, kteří trpí nespavostí, musí CBD užívat v jinou denní dobu, než ti, kteří trpí nadměrnou denní únavou.

Denní péče

Ke zvládnutí spánkových poruch doporučujeme denně užívat celospektrální CBD olej ve formě tinktur nebo gelových kapslí. Přísady v obou produktech jsou stejné; jediný rozdíl mezi nimi je jejich forma a způsob užívání – pilulky vs. sublingvální tinktury. Doba, kdy byste měli CBD užít, se bude lišit podle vaší specifické spánkové poruchy. To znamená, že pacienti s nespavostí by jej měli užít několik hodin před ulehnutím do postele, kdežto ti, kteří trpí nadměrnou denní únavou, by jej měli užít ráno po probuzení.

Navrhujeme těm, kteří trpí úzkostí, začít s 5–10 mg CBD denně. Pokud při této dávce pacient nepocítí úlevu, doporučujeme zvyšovat dávku o 5–10 mg, dokud není dosaženo požadovaných účinků. Pokud jsou kapsle předem naplněny 25 mg CBD, nestane se nic zlého, pokud začnete s nimi, protože CBD se nelze předávkovat a neexistují ani žádné vážné vedlejší účinky. Tyto produkty poskytují několik hodin trvající úlevu – mnoho lidí zaznamená, že jim poskytují úlevu trvající dokonce po celý den nebo noc! Jedna věc, kterou je třeba mít u poživatelných produktů obsahujících CBD na paměti, je zpožděný čas nástupu – může trvat až 90 minut, než se dostaví plný účinek tinktury nebo kapslí.

Pro dosažení okamžitých výsledků při boji se spánkovými poruchami doporučujeme CBD výtažek vaporizovat. Výhodou vaporizování nebo dabování CBD je, že úlevu lze zaznamenat téměř okamžitě. Izolované CBD je z 99 % čisté CBD a poskytuje vlnu úlevy, kterou lze cítit po celém těle.

Poruchy spánku jsou překvapivě časté a třeba ve Spojených státech postihují 50–70 milionů dospělých

Příčinou mnoha poruch spánku je ve skutečnosti další problém