Konopný hummus

188
blank
Lifestyle vegan diner

Ačkoliv hummus už u nás skoro zdomácněl, stále se najdou lidé, kteří si k němu cestu teprve hledají. I přes své nechvalné jméno má lahodnou chuť a je velmi zdravý. Obsahuje tělu prospěšné nenasycené tuky, ale díky cizrně je také skvělým zdrojem bílkovin. Ocení jej také mlsouni, protože udržuje stabilní hladinu cukru v krvi, takže vás po jeho konzumaci nebude honit „mlsná“.


Potřebujete:
2 hrnky uvařené cizrny
4 lžíce tahini
4 lžíce konopného oleje
Citrón
Sůl

Postup:
Uvařenou cizrnu, tahini a konopný olej dejte do mixéru a mixujte do té doby, než vám
vznikne pasta. Tu potom ochuťte solí a zakápněte citrónovou šťávou. Uchovejte nejlépe ve
skleničce v lednici.

canatura-1

Hummus je skvělý jako pomazánka, ale přidat jej můžete také do salátů a pochutnáte si na
něm také jako na příloze k masu.

Proč konopný olej?
Konopný olej má typickou, výraznou, lehce oříškovou chuť, se zemitou až jemně pálivou
dochutí. Je jemně nakyslý a méně mastný než jiné oleje. Používá se výhradně za studena –
buď pro přímou konzumaci, nebo pro dochucení salátů, zálivek a již hotových pokrmů teplé
kuchyně. Konopný olej mohou používat děti i dospělí, velmi vhodný je pro všechny osoby se
zvýšenou potřebou doplnění esenciálních mastných kyselin.

Foto: istock.com

blank